x

You have decided to merge your account with the GOG.com.

You can now start participating in the community discussions.

x

You chose to opt out from the merge process.
Please note that you will not be able to access your account until you opt in.

We strongly encourage you to merge your RED account with the GOG.com one.
If you want to do it later please try logging in again.

  • Register

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pytania o zasady

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
This discussion is older than 365 days. Information contained in it may no longer be current. Please do not post new messages without substantial need.

  • Pytania o zasady

    Mam kilka pytań co do zasad, które podręcznik zasad słabo wyjaśnia lub po prostu nie znalazłem w nim informacji o tych zasadach.

    1. Jak działają opóźnione działania? Gdzieś w internecie przeczytałem, że po prostu w następnej turze mamy jedną akcje mniej. Jeśli to prawda to czy "opóźnione akcje" się stackują? W sensie czy można mieć 2 razy opóźnione akcje i w następnej turze nic nie robimy?
    2. Tor wojny. Kiedy właściwie przesuwamy po nim żeton? Tylko i wyłącznie wtedy gdy każe nam gra (w sensie gdy każe nam karta lub potwór)? Czy są jakieś inne sytuacje, w którym przesuwamy żeton po torze wojny? Obiło mi się o uszy, że gdy stoimy w jakimś regionie, a w nim nie ma żadnego potwora ani żetonu złego losu to w tym wypadku przesuwamy, żeton po torze wojny. Czy to prawda?
    3. Jak właściwie działa Wsparcie? Kto opłaca koszt wsparca? Gracz wspierający czy otrzymujący wsparcie? Jeśli pierwsza opcja jest prawdziwa to czy osoba wspierająca może wesprzeć gracza wbrew jego woli?

  • #2
    odp. 1: opóźnienie działań to inaczej pozbawienie jednej akcji - żeby to zapamiętać trzeba położyć figurkę na boku, zamiast wykonywania akcji - stawiamy figurkę
    nie można mieć 2 opóźnień -> instrukcja:
    "Jeśli efekt nakazuje postaci, która opóźnia działania, dalsze opóźnienie działań, ten efekt należy zignorować."

    odp. 2. inne sytuacje dla toru wojny to takie, kiedy w danym regionie nie ma przeszkód (zły los, potwór) -> instrukcja:
    "Napotkaj jedną przeszkodę w swoim regionie. Jeśli w regionie nie ma przeszkód, przesuń w przód znacznik na torze wojny."

    odp. 3. jeśli jesteś na tym samym polu co inny gracz, możesz wykonać jego zadanie wsparcia. oddajesz potrzebne surowce (widoczne na jego karcie zadania) i dostajesz 6PZ, a gracz dostaje wtedy 3PZ

    Comment


    • #3
      Ok, dziękuję . Już wszystko jasne (póki co)

      Comment


      • #4
        Mam pytanie odnośnie walki z potworami czyt. z przeszkodami, które spotykamy w regoinach/miastach.
        Czy jeśli bohater zostaje na 2 akcje w tym samym mieście to "musi" po swoich akcjach podjąć wyzwanie z potworem ? Czy tylko jeśli podróżuje z jednego miasta do drugiego ?
        Druga sprawa jest taka:
        Czy jeśli wybieramy kartę rozwoju, która wymaga od nas żetonu uniwersalnego aby zadziałała to możemy takowy żeton zaraz po wylosowaniu dodać do tej karty automatycznie czy tylko i wyłącznie za pomocą innych kart rozwoju ?
        Jak to działa ? Może ktoś mnie oświecić ? Bo z instrukcji ciężko to wywnioskować. Kiedy mogę być w posiadaniu takowych żetonów uniwersalnych ?

        Comment


        • #5
          Pytanie nr 1
          Musi. Oczywiście jeśli nie ma tam przeszkody to zamiast ją rozpatrywać przesuwa znacznik na torze wojny w przód i już tego niebezpieczeństwa nie rozpatruje.
          Pytanie nr 2
          Też miałem z tym trochę kłopotu. Sprawa wygląda tak, że na niektórych kartach masz na wejście 1 znacznik, na innych 3, a na jeszcze innych 0. Napisane jest to na karcie. Zaklęcie Triss zazwyczaj ma 1 znacznik na wejście, przedmioty zużywalne mają 3, natomiast większość przedmiotów Yarpena, eliksiry Geralta oraz przyjaciele Jaskra o ile pamiętam 0. Yarpen dodaje znaczniki poprzez użycie w swojej kolejce jednego z kompanów - akcja "Komenda", Geralt poprzez akcję Mikstura, a Triss poprzez Przygotowanie, Jaskier natomiast w każdej chwili może przekupić swoich "przyjaciół" dokładając żetony.

          Comment


          • #6
            Originally posted by mcbobek
            Pytanie nr 1
            Musi. Oczywiście jeśli nie ma tam przeszkody to zamiast ją rozpatrywać przesuwa znacznik na torze wojny w przód i już tego niebezpieczeństwa nie rozpatruje.
            Ostatnio spróbowaliśmy grać, że jak zostajemy w tym samym mieście to nie walczymy z potworami. Można faktycznie odsapnąć ,zniwelować rany czy podjąć karty śledztwa, rozwoju. No cóż teraz będziemy grać tak jak powinno. Aczkolwiek tę zasadę można nagiąć jeśli reszta graczy, z którymi gram nie ma nic przeciwko.

            Tak czy siak dzięki serdeczne za wyjaśnienie.

            Comment


            • #7
              Co w przypadku testu na sukces u Wiedźmina? Zazwyczaj jest napisane żeby postać rzuciła swoją kością - Wiedźmin ma rzucać wszystkimi czy wybiera wtedy jedną?

              Comment


              • #8
                Originally posted by yaros42
                Co w przypadku testu na sukces u Wiedźmina? Zazwyczaj jest napisane żeby postać rzuciła swoją kością - Wiedźmin ma rzucać wszystkimi czy wybiera wtedy jedną?
                wszystkimi.

                Comment


                • #9
                  Pytanie do kart rozwoju: Na niektórych kartach widnieje tekst: "przed walką", na niektórych "na początku walki". Czy te terminy oznaczają to samo w grze ? W instrukcji nie ma takiego podziału.

                  Comment


                  • #10
                    Wydaje mi się że to dwie różne rzeczy. Jeśli jest że na początku walki to w momencie jej rozpoczęcia deklarujesz użycie karty, jeśli zaś przed walką to musisz zadeklarować użycie zanim trafisz na okazję do walki (czyli np. zanim wykonasz ruch na obszar, na którym ktoś cię zaatakuje).

                    Comment


                    • #11
                      Ja zaś mam problem ze zrozumieniem ideii "sukcesu" na każdej z kości postaci. Przykładowo Geralt posiada znak Igni jako sukces. Ale co to do końca oznacza? Czy tylko to, że podczas walki z potworem po wyrzuceniu znaku Igni możemy (jeśli posiadamy) zamienić go zgodnie z aktualnie posiadanym znakiem wiedźmińskim (karta rozwoju)? Przykładowo posiadając kartę rozwoju która pozwala mi (jeśli wypadnie) użyć 1x Igni aby każdy rzucony miecz(?) dał mi 1 dodatkowy? Czy nie posiadając karty rozwoju dającej mi benefit ze znaku sukcesu mamy ten znak podczas walki po prostu ignorować do czasu odkrycia którejś z danej karty rozwoju?
                      Czy założenie jest może zupełnie inne?
                      Świetnie się gra lecz jest to moja pierwsza w życiu przygoda z tego rodzaju.

                      Comment


                      • #12
                        Czasami w ramach efektu na kartach masz rzucić kostką i sprawdzić czy osiągniesz sukces czy porażkę.

                        Comment


                        • #13
                          Witam, czy możecie napisać jak rozumiecie zaklęcie Triss "Teleportacja". Głównie chodzi mi o zbieranie tropów, czy przy tej karcie faktycznie dostajemy 2 tropy z rożnych lokacji ?

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by oruj11
                            Witam, czy możecie napisać jak rozumiecie zaklęcie Triss "Teleportacja". Głównie chodzi mi o zbieranie tropów, czy przy tej karcie faktycznie dostajemy 2 tropy z rożnych lokacji ?
                            W wersji cyfrowej jest tak, że dostajesz oba tropy. O ile pamiętam, nie można też użyć teleportacji po wykonaniu szybkiej podróży. Pytanie, czy tak powinno być- pewnie nie do końca, nie wiem. Karta w wersji papierowej wskazuje, by wykonując (czasownik niedokonany) akcję podróży (nie ma podziału na szybką i zwykłą) zużyć znacznik z karty teleportacji, a nie po wykonaniu akcji, co sugerowałoby, że powinno się dostać trop z lokacji docelowej i nie zatrzymywać się w lokacji pośredniej. Samo przemieszczenie się szybkie jest już dużą korzyścią, która jest częściowo równoważona przesunięciem znacznika na torze wojny dla docelowego regionu teleportacji oraz koniecznością przygotowania wcześniej zaklęcia.

                            Comment


                            • #15
                              Tropy zbiera się podróżując po okolicy. Czy jeśli nie mam zamiaru podróżować to w kolejnej turze pobieram nowy trop z miejsca w którym się znajduję czy tylko po jego zmianie?

                              Comment

                              Working...
                              X