Jobs Support Register

błędnie liczona/wyświetlana ilość punktów doświadczenia

+
Temat punktów doświadczenia "potrzebnych na kolejny poziom" poruszałem już w innym temacie (ten i kolejne posty).

Pokazywałem tam nawet taką ładną tabelkę:



Do grudniowej aktualizacji wszystko mi się zgadzało. Dziś zauważyłem pojawienie się nieścisłości - mając 60 poziom (prestiż 0) potrzebowałem 1000XP "na kolejny poziom" (zamiast "poprawnych" 1025XP - tą ilość potwierdzała @Alicja. w poście zalinkowanym wcześniej).

Najpierw myślałem, ze w aktualizacji coś się zmieniło i teraz te ilości po prostu są inne, ale po paru "doświadczeniach" doszedłem do wniosku, że to jest to błąd liczenia albo wyświetlania przez samą grę. Doświadczenie polegało na tym, że namówiłem kolegę do gry w Gwinta. Zaczął grać oczywiście mając poziom 1. Po pierwszej przegranej walce (przegrał dwie rundy) pojawił mu się ekran "przegranej" z wynikiem "0 / 0 PD", po drugiej przegranej (jedną rundę wygrał) miał pokazany wynik "31 / 0 PD", po trzeciej walce ukazał mu się wynik "95 / 0 PD" i w tym momencie gra dała mu drugi poziom doświadczenia (na końcu posta dodałem dwa screeny z tego "doświadczenia").

Ja sam jak pisałem na poziomie 60 miałem do zdobycia 1000XP, po ich zdobyciu pojawił mi się taki ekran:



Generalnie więc coś tu jest nie tak.
Wydaje mi się, że ilości punktów potrzebnych "na poziom" pokazują ilość potrzebną na "o poziom niżej". ;)

EDIT: Jeszcze jeden screen, tym razem z mojego profilu:



Wystarczy popatrzeć na "długość niebieskiego paska" - o ile w przypadku wyżej ("102 / 1025 PD") wypełnia on zaledwie niewielką część, to tutaj to 102 XP zajmuje prawie 3/4 całości.

EDIT 2: Dodaję dwa screeny, które mi podesłał wymieniony wcześniej kolega.



 
Last edited:
Jak pisałem w innym poście ta tabelka nie jest od CDPR więc może nie być zgodna z faktycznym stanem ;)
 
Jak pisałem w innym poście ta tabelka nie jest od CDPR więc może nie być zgodna z faktycznym stanem ;)
Jak Ci wtedy odpisałem, że tabelka była zgodna przynajmniej z prestiżem 0. Teraz wystaczy porównać oba "niebieskie paski" żeby zobaczyć, że ten w profilu "podąża starą drogą", a ten wyświetlany "po meczu" jest jakiś dziwny. ;)
 
Last edited:
może nie być zgodna z faktycznym stanem ;)
Poniżej screen jaki mnie powitał po kolejnej, jednej, wygranej walce.
Jeśli "wszystko jest w porządku" to jak wyjaśnisz fakt, iż w jednej walce uzyskałem aż 1018 XP (1025-102+95)? ;)



Przy okazji: zauważyłem kolejną rzecz - czy za uzyskanie pierwszego poziomu pierwszego prestiżu nie powinienem dostać punktu nagród? Bo zawsze za poziom dostawałem +1, a tu (jak widać na screenie w pierwszym poście) nic nie było. :(

EDIT: Screenshot z mojego profilu po uzyskaniu poziomu 2:



Zakładając, że 95 XP stanowi "połowę wypełnienia" to by się mniej więcej w dalszym ciągu zgadzało z tabelką z pierwszego postu, w/g której, poziom 2 prestiżu 1 powinien "mieć przypisane" 187,5 XP (a nie 150 XP jak wskazuje screen po walce pokazany wyżej).

EDIT 2: Kolejne dwa poziomy "podążyły drogą tabelki" (o ile uwzględnimy stwierdzony przeze mnie błąd) - poziom 3 pokazał 187 XP "do zdobycia na 4", poziom 4 pokazał 225 XP "do zdobycia na 5".
 
Last edited:
Jak Ci wtedy odpisałem, że tabelka była zgodna przynajmniej z prestiżem 0
1. To że tabelka była zgodna nic nie oznacza, to mógł być przypadek.

2. Jeżeli tabelka była zgodna na poziomie 0 nie oznacza że na kolejnych będzie (o tym że jest błąd na poziomie 1 napisałem już wtedy).


Opieranie się na nieoficjalnych danych robisz na własną odpowiedzialność, to tak jak słuchanie nieoficjalnych przecieków, plotek. Jednocześnie nie można oczekiwać że te dane z tabelki będą zgodne ze stanem z gry.
Post automatically merged:

Jeśli "wszystko jest w porządku" to jak wyjaśnisz fakt, iż w jednej walce uzyskałem aż 1018 XP (1025-102+95)?
Tylko, że ja nie twierdziłem, że wszystko jest w porządku, a że tabelka może nie oddawać rzeczywistych wymagań punktowych.
 
Last edited:
Pomijając tabelkę.

Jak inaczej wytłumaczysz fakt, że w/g gry w jednym meczu zdobyłem ponad 1000 XP?
Jak inaczej wytłumaczysz różnicę między wypełnieniem niebieskiego paska na ekranie po meczu i na moim profilu?
 
Last edited:
Jak inaczej wytłumaczysz fakt, że w/g gry w jednym meczu zdobyłem ponad 1000 XP?
Jak inaczej wytłumaczysz różnicę między wypełnieniem niebieskiego paska na ekranie po meczu i na moim profilu?
Tylko, że ja nie zajmowałem głosu w tej sprawie, nie próbowałem tego tłumaczyć.

Twój post w większości dotyczy tabelki, którą znalazłeś w internecie/sam zrobiłeś. Napisałeś:

Do grudniowej aktualizacji wszystko mi się zgadzało. Dziś zauważyłem pojawienie się nieścisłości - mając 60 poziom
Zwróciłem więc uwagę, że dane z tabelki mogą być nieprawdziwe, ponieważ ich autotem nie jest CDPR. A to, że się do pewnego momentu zgadzały wiele tutaj nie zmienia.

Jeżeli chcesz uzyskać odpowiedzi na pytania, to polecam napisać do supportu, prawdopodobnie jest jakiś błąd, na który zwróciłeś uwagę. Jednocześnie ten błąd nie ma żadnego związku zaprezentowaną przez Ciebie tabelką.
 
Last edited:
Zwróciłem więc uwagę, że dane z tabelki mogą być nieprawdziwe, ponieważ ich autotem nie jest CDPR. A to, że się do pewnego momentu zgadzały wiele tutaj nie zmienia.
Akurat tak się składa, że @Alicja. potwierdziła w zalinkowanym przeze mnie poście, że przy 60 poziomie potrzeba 1025 XP na kolejny, więc (nawet pomijając tabelkę) to, że wyświetlało mi 1000 XP było niezgodne z wcześniej podawanymi przez CDPR informacjami. ;)
 
Akurat tak się składa, że @Alicja. potwierdziła w zalinkowanym przeze mnie poście, że przy 60 poziomie potrzeba 1025 XP na kolejny, więc (nawet pomijając tabelkę) to, że wyświetlało mi 1000 XP było niezgodne z wcześniej podawanymi przez CDPR informacjami. ;)
Ok, tylko że to nie ma żadnego związku z tabelką na której skupiałeś do tej pory swoje wypowiedzi ;)

W pierwszym poście jest tylko jeden fragment i to po edycji, który oddaje według mnie prawdziwy problem:

Wystarczy popatrzeć na "długość niebieskiego paska" - o ile w przypadku wyżej ("102 / 1025 PD") wypełnia on zaledwie niewielką część, to tutaj to 102 XP zajmuje prawie 3/4 całości.
Niestety cały post skupia się wokół tej nieszczęsnej tabeli, przez co bardzo prawdopodobne jest, że osoby z CDPR to zignorują. (Co według mnie jest słuszne, bo tabela została zrobiona przez osobę X i zajmowanie się dementowaniem/potwierdzaniem każdej takiej "plotki" jest czasochłonne)

Generalnie super, że zauważyłeś taki błąd, ja i pewnie wielu graczy nie zwróciłoby na niego uwagi. Po prostu nie ma sensu jako argument podawać zgodności/niezgodności z tabelą ;)
 
Niestety cały post skupia się wokół tej nieszczęsnej tabeli
Chyba trochę przesadzasz. ;) Podałem ją tylko na początku jako przykład, a potem odnosiłem się do oficjalnej informacji CDPR oraz do dokonanych doświadczeń na koncie "poziom 1", gdzie wychodziły "bzdury".

O samej tabelce w pierwszym poście są chyba tylko dwa zdania? (jedno przed, drugie po niej)
 
Chyba trochę przesadzasz. ;) Podałem ją tylko na początku jako przykład, a potem odnosiłem się do oficjalnej informacji CDPR oraz do dokonanych doświadczeń na koncie "poziom 1", gdzie wychodziły "bzdury".

O samej tabelce w pierwszym poście są chyba tylko dwa zdania? (jedno przed, drugie po niej)
Piszę tylko jak ja to odbieram:

Do grudniowej aktualizacji wszystko mi się zgadzało. Dziś zauważyłem pojawienie się nieścisłości - mając 60 poziom (prestiż 0) potrzebowałem 1000XP "na kolejny poziom" (zamiast "poprawnych" 1025XP - tą ilość potwierdzała @Alicja. w poście zalinkowanym wcześniej).
Tu nawiązujesz do tabeli. Wspomnienie o Alicji brzmi jakby potwierdzała ona wartości z tabeli, natomiast ona w podlinkowanym poście nic nie potwierdza, tylko podaje ilość exp potrzebnych do awansu, a to znacząca różnica ;)

Najpierw myślałem, ze w aktualizacji coś się zmieniło i teraz te ilości po prostu są inne, ale po paru "doświadczeniach" doszedłem do wniosku, że to jest to błąd liczenia albo wyświetlania przez samą grę.
Tu co prawda nie ma nic bezpośrednio o tabeli, jednak liczba mnoga "ilości" wskazuje raczej na to, że nie nawiązujesz do postu Alicji, tylko do tabeli.

Nie pamiętam, czy odpowiedając pierwszy raz był twój post zedytowany, czy też nie, jednak dopiero później zobaczyłem kolejne części twojej wiadomości.

Dodatkowo biorąc pod uwagę strukturę tego postu to jego cały początek odbiera się przez pryzmat tabeli. A przez to prawdziwy problem w pewnym sensie "znika" wśród innej treści ;)
 
Właśnie spotkała mnie kolejna "ciekawostka", tym razem na poziomie 4.



Z tym screenem wydaje się być "wszystko ok", gdyby nie fakt, że ja już miałem ten poziom 4. :D
"Niebieski pasek" poziomu 4 doszedł do końca i zniknął pokazując 0 / 225 XP.

Na moim profilu jest to o co chodzi lepiej widoczne:



Drugi screenshot potwierdza, że "wstrzeliłem się" z ilością mojego XP w "lukę", przy której gra uznała, że jeszcze nie mogę mieć poziomu 5, ale jednoczesnie zgłupiała bo miała ustawione za małe wymagania ("jedynie" 225 XP) - nie wiedziała co z tym zrobić więc pokazała 0 (zero). :p
 
Potwierdzam, że punkty potrzebne na przejście na kolejny poziom wyświetlają się obecnie dla wcześniejszego.

Mam już drugi prestiż i poziom 43, więc raczej nie trafię na takie przypadki jak Ty (z dokładną ilością doświadczenia potrzebną do zdobycia kolejnego poziomu), ale faktycznie punkty doświadczenia wyświetlają się błędnie (z ciekawości sobie zapisywałem progi doświadczenia i zdziwiłem się, gdy po aktualizacji po zdobyciu poziomu 41 próg był taki sam jak dla 40 zamiast zwiększyć się o 20 doświadczenia) :)

Plus jest taki, że doświadczenie nalicza się chyba prawidłowo, tylko to wyświetlanie może trochę mylić.
 
Tym razem nie zdążyłem zrobić screena, ale po osiągnięciu prestiżu 2 jego poziom 1 wciąż pokazywał dziwne wartości potrzebnego doświadczenia (zdobyte "ileśtam" XP na potrzebne około 1500 XP), a uzyskałem prestiż 2 poziom 2 zdobywając jedynie około 200 XP.