Gry komputerowe

+
Oglądać głośno i w 4K. Homeworld został wydany niemal 16 lat temu, a klimatem pożera 99% obecnych gier i to bez trudu.

Nie trzeba epickiej muzyki w stylu Hansa Zimmera. Nie trzeba chrapliwych głosów wypowiadających górnolotne hasła. Proste "We are away" sprawia, że gracz totalnie wsiąka w grę.

Oceny wersji HD są jak najbardziej pozytywne - odświeżono grafikę, nie ingerowano w oryginał, który do dziś jest doskonały pod względem gameplayu. Oryginalny Homeworld może nie zestarzał się dramatycznie mocno, ale jednak w sposób widoczny gołym okiem. Teraz gra dostała to, na co zasłużyła.
Ok 120 zł za dwie części genialnej strategii, gwarantującej wiele godzin gry? Taniocha, zwłaszcza że H1 to nie tylko wspaniała strategia - to też genialna historia opowiedziana w znakomity sposób. A przecież w pakiecie jest jeszcze Homeworld 2...

Jeżeli ktoś nie zna oryginałów, a jest fanem strategii - brać i kupować bez zastanowienia.

Oceny wersji HD są jak najbardziej pozytywne...
Czytam różne opinie:

So far I have found so many issues with the game specially on hw1 I decided to make a list where people need to put good explanations of their bugs:

so list:
capturing frigates on mission 3 fails to give you back the captured ships.

because the physics (ballistic) system is not being used gearbox modified all the unit stats and balance around the RNG system, meaning ships like destroyers are hard countering frigates, ships move weirdly.
I did warn people about this change, but everyone said it was not a big deal... now you are seeing the consequences.

Multiple queues are limited to 2, this broke balance further in hw1.

Support frigates needing to dock with ships means they cannot repair fast nor at long range nor actually support.

support frigates cannot hyperspace while carrying strike craft.

Formations are completely broken (they are not working at all) this also is because the game is using RNG instead of ballistic system.

capturing carriers or alike will not allow you to build ships with them.

because they are using triggers instead of game mechanics capturing resource collectors on missions where you have to destroy them, will consider them as alive and keep giving resources ad infinitum to carriers to magically keep popping fighters or frigates.

capturing ships sometimes will make them pop out ships from the enemy team (carriers).

the special ability keys mostly do NOT work with bandbox selection, this includes salvage frigates (and pretty much means its a pain to use them).

because ships aren't taking onto account collision paths on the asteroids missions fighters will not evade asteroids and will get massively crushed.

friendly ships keep attacking ships that are already being hold by enough salvage corvettes meaning they often destroy your prey.

shift+click for queuing fast 5 on 5 ships does not work.

there seems to be an arbitrarily low strike craft build limit active?

The UI ships icons are night impossible to clearly identify what do you have selected.

the mouse seems to be lagging (is it hardware accelerated?)

salvage corvettes suddenly seem able to easily capture enemy corvettes (this is because it seems... evasion mechanics were disabled because they do not affect the RNG system) so they fly linearly and just get clamped easily.

salvage corvettes are not showing their capture beam animation.

the camera zooming out seems to be limited so much you cannot have a good view of the battles unless you go into tactical view which...

tactical view Is broken.

the game randomly crashes on missions 4/5

missing select unused harvesters button.

gearbox did it on purpose but why research needs to cost resources at all? it could have been left to work just like hw1, this seems to be an unnecessary change.

anyone else with bugs and issues to report? I suggest you post them here. along with the support system of gearbox.

This is a totally different game. Thank God I still have all 3 of my original three HW games on discs.

Last edited by a moderator:
Na Steamie - 1220 pozytywnych recenzji wobec 132 negatywnych. Metacritic - user score 8.6.
Wszyscy kłamią?
Na Meta ledwie 30 osób zdążyło wystawić ocenę. Co do Steam'a, niektóre z pozytywnych recenzji są następujące:

The name of the game is Remastered. Sadly, due to the use of the Homeworld 2.5 Engine, Homeworld 1 suffers. This may get fixed in later patches and does certainly not take away any from the remarkable experience. It will just be different as to how you remember it. This is however worth your time.

After playing HW1 classic, I was foaming at the mouth to play this game. Then I get into the game. Fuel is no longer a thing, which has a huge tactical concern. Now its not. Formations don't work. Pricing on all units from HW1 was changed. In the single player resources are THROWN at you in massive amounts. For example, in Sea of Lost souls. I had a large enough fleet to absolutely destroy the entire thing, then it became a game of just whittling down the alien ship with attack bombers. I'm sitting on over 50k RU with 8 destroyers and 3 heavy cruisers.

Nie mówię, że wszyscy kłamią, po prostu jestem ostrożny.

@Karesh, na klawiaturze nie próbowałem, od razu zapuściłem na padzie :p Niby klawisze są przypisane, ale naciąłem się już kiedyś na Naruto i dlatego wolałem nie ryzykować. Póki co za dużo nie pograłem, ale zapowiada się dobrze, jest co robić. Fabuła oczywiście durna, system walki prostacki, ale rozgrywka sprawia radość. Na plus niewielkie elementy MMORPG, tworzymy i rozwijamy swoją postać, wykonujemy misje poboczne (także w kooperacji), zbieramy przedmioty, kupujemy ciuchy, uczymy się nowych technik walki itd.

Z tego co widziałem to gra zbiera raczej średnie recenzje w okolicach 6/10 (czyli niezła, ale obiecywali znacznie więcej), ale to pierwszy Dragon Ball na PC więc nie narzekam, bo wreszcie mogę zagrać ;) Patrząc po Naruto, można założyć, że kolejne gry z Dragon Balla również będą wychodzić na PC, może będą lepsze? W ogóle fajnie, że coraz więcej typowo konsolowych, japońskich gier trafia też na komputery, Naruto, Dragon Ball, wkrótce także Dead or Alive i Tekken, do tego masa jRPG, nic tylko się cieszyć.

PS. Taka ciekawostka, Xenoverse na PC oferuje polskie napisy (oraz oczywiście japoński i angielski dubbing do wyboru) podczas gdy wersje konsolowe wydane przez Cenegę nie mają spolszczenia.

Attachments

• dragon-ball-z-mugen-2254-1.jpg
    dragon-ball-z-mugen-2254-1.jpg
    173.8 KB · Views: 40
  • s2ksnakewayv20003ya9.jpg
    s2ksnakewayv20003ya9.jpg
    173.2 KB · Views: 36
@Karesh, kumpel wyczaił na PS3 za 80 zł, być może na PC też się trafiają takie przeceny. Ja się szarpnąłem na wersję z przepustką sezonową na Muve, bycie fanchłopcem zobowiązuje :p A już za miesiąc nowy film kinowy ;p

Zagrałbym w coś, ale nie wiem w co.:no

Polecilibyście jakąś grę wydaną w ciągu ostatnich 5-6 lat - zaznaczam, że w prawie nic z tego okresu nie grałem - tylko nie żadne Ass-asiny i Call of Shity. Zastanawiam się nad Alan Wake...

Jak gra jest dobra, to gdzieś mam gatunek.

Alan jest całkiem niezły, ale żadnej rewelacji nie ma.
Coś mi mówi, że gust masz bardziej wysublimowany niż ja, więc nie wiem na ile to jest rekomendacja. Jak dorwałeś jakąś okazję i kupisz za bezcen to bierz i próbuj.

Top Bottom