Jobs Support Register

Zasady dotyczące statusu bloku na zablokowanych jednostkach

+
Przez większość czasu gram frakcją NG i ten temat mnie interesuje, ponieważ jest wiele różnych dodatkowych warunków, przy zachodzeniu których, karty, które były w jakimś momencie zablokowane są z tego statusu (i pewnie też i innych) czyszczone. Niestety nie spotkałem się z takimi zasadami ładnie opisanymi, więc ten temat będzie pewnie poniekąd taką próbą ich zgromadzenia w jednym miejscu.

Załóżmy, dla przykładu, że mam w ręku dwie karty: Serrita oraz, co może być ważniejsze dla podawania jakichś przypadków, Egana. Przy takiej kombinacji kart, zagrywając Egana zablokujemy wszystkie egzemplarze jakiejś wrogiej jednostki na polu bitwy oraz w ręce i talii przeciwnika - te dwie ostatnie rzeczy mają w zasadzie znaczenie jedynie w przypadku blokowania kart brązowych, czyli tych, które możemy mieć w talii w więcej niż jednym egzemplarzu.

Pytanie brzmi: jeśli nasz przeciwnik zagra na pewnym etapie gry jakąś kartę i zechcemy ją zablokować to co może się stać z taką zablokowaną kartą (i ewentualnie jej innym egzemplarzem) na dalszych etapach gry? Pominę tu teraz takie zdejmowanie blokady przy pomocy "oczywistych" kart typu np. Aguara oraz tych "mniej oczywistych" typu np. Ceallach Dyffryn.

Dla mnie na początku grania dalsze losy takiej zablokowanej karty czasem nie były do końca jasne. Z pewną pomocą przyszedł mi ten temat na reddicie, z którego wynika, że status bloku zostanie niejako automatycznie wyczyszczony jeśli:

a) karta z blokiem zostanie zagrana z cmentarza na stół
b) karta z blokiem zostanie cofnięta ze stołu do ręki
c) karta z blokiem zostanie cofnięta ze stołu do talii

Czy ktoś zna jeszcze inne tego typu podobne "warunki", czy to już wszystkie? :)
 
Jeśli zmienimy jednostkę, która została zablokowana to również zablokowanie zniknie tj używając np niewolniczej piechoty czy przeklętego rycerza. Mało istotne bo w sumie jednostka ulega przekształceniu, ale pytałeś o kolejne warunki ;)
Ponad to trzeba pamiętać, że skopiowanie zablokowanej jednostki przy użyciu Letho:Królobójca nie przenosi bloku.

Chyba wszystko.
 
No właśnie nie jestem tego do końca pewien bo trafiłem na taki post, z którego może wynikać, że nie tylko zagranie zablokowanej karty z cmentarza ale również i zagranie zablokowanej karty z talii usuwa ową blokadę?
Nie usuwa na bank, gość pewnie coś pomylił.