Umiejętności RPG

+
Garcia15 said:
Garcia15 said:
Garcia15 said:
Hmmm, ciekawe jak. Może "reperacja"? :evil:
A może po prostu "rzemiosło"? Jak się ktoś zna na rzemiośle (konkretnym) to może dane przedmioty i wytwarzać i naprawiać :)
Myślałem, aby wytwarzanie i naprawianie rozdzielić. Przecież to, że umiesz wykuć miecz z kruszcu nie znaczy, że potrafisz scalić rozwarstwione żelazo lub "doklepać" go w szczerbiny. :p
Może. Nie znam się na kowalstwie :p Ale umiejętności i inne statystyki w grach RPG to ciągły kompromis pomiędzy realizmem a grywalnością. Za dużo skilli nie może być bo później wychodzą absurdy (tak samo kiedy jest za mało). Dlatego jestem za tym, żeby rozdzielać umiejętności wykorzystywane bardzo często (np. walka: mieczem, sztyletem, toporem, maczugą, bronią dwuręczną, gołymi pięściami, używanie tarczy i co kto potrafi wymyślić) a te używane okazyjnie łączyć. Chyba że ktoś chce zagrać mistrzem kowalstwa to można sobie rozpisywać poszczególne dyscypliny i specjalizacje. Byle nie przesadzić i pamiętać, że posiadanie 0 (słownie: zero) punktów w danym skillu nie powoduje u postaci niedorozwoju umysłowego ;) Np. kiedy drużyną wkurzyliśmy mistrza gry ten zaczął wymagać skilla "gotowanie" żeby nie rzucać na wytrzymałość przy każdym samodzielnie sporządzonym posiłku ;)Także myślę, że wytwarzanie i naprawianie np. broni można zostawić na wyższe poziomy dla wyspecjalizowanych w tym postaci a zwykłemu wojownikowi, łowcy czy łotrzykowi wystarczy nawet zwykła konserwacja bez rzutu na skill (chyba, że wymagane są bardziej skomplikowane naprawy to rzut na "rzemiosło").
 
Je
Otaku said:
Otaku said:
Otaku said:
Otaku said:
Hmmm, ciekawe jak. Może "reperacja"? :evil:
A może po prostu "rzemiosło"? Jak się ktoś zna na rzemiośle (konkretnym) to może dane przedmioty i wytwarzać i naprawiać :)
Myślałem, aby wytwarzanie i naprawianie rozdzielić. Przecież to, że umiesz wykuć miecz z kruszcu nie znaczy, że potrafisz scalić rozwarstwione żelazo lub "doklepać" go w szczerbiny. :p