Wiedźmin: Pożegnanie Białego Wilka

+
Czytam na fejsbuku jakieś komentarze, że "najgorsza" przygoda, że bez sensu, że dlaczego ignorujecie wybory gracza i mi się nóż w kieszeni otwiera.
Niektórym to się naprawdę w dupie przewraca.

Pal sześć, że już to, co REDzi zrobili z Wiedźminem to jest fanfiction, a nie żadna oficjalna kontynuacja sagi. Wy jako moderzy macie jeszcze większe prawo do adaptowania marki i historii jak sobie tylko zażyczycie i możecie spalić Triss na stosie, jeżeli taka wasza wola, z tytułu łatki "fanowskiej modyfikacji/przygody". Tymczasem okazuje się, że - według niektórych - REDowy kanon to jedyny kanon i ingerowanie w niego to niemalże zbrodnia.

To, że REDzi zmodyfikowali źródło do własnych potrzeb i wizji nie ma znaczenia - to, że wy robicie to samo z waszym źródłem (czyli grą) stanowi problem.
#Aleosochozibonierozumie.

Tymczasem okazuje się, że - według niektórych - REDowy kanon to jedyny kanon i ingerowanie w niego to niemalże zbrodnia.
Ja osobiście nie rozumiem komentarzy tego typu "mam w dupie to, co AS powiedział, dla mnie [gra] Wiedźmin to pełnoprawna kontynuacja". Sądzić sobie tak mogą, ale nie zmienia to faktu, że właśnie niczego to nie zmieni, bo to, co AS powiedział stety niestety jest świętością i trzeba się z tym pogodzić. To, że inni sądzą inaczej, to ich indywidualna sprawa i pewnie życie w zakłamaniu.

Czytam na fejsbuku jakieś komentarze, że "najgorsza" przygoda
Padła jakaś konstruktywna krytyka, dlaczego jest najgorsza czy po prostu fala hejtu i tyle, czy też właśnie najgorsza, bo twórcy wybrali swoje kanoniczne wybory?

Zresztą, osobiście sądzę, że pieprzyć to jest łatwo, ciekawe, co by powiedzieli, gdyby sami się brali za przygodę, która ma uwzględnić wszystkie ważniejsze wybory z W1, W2 i W3 i jeszcze najlepiej żeby one wszystkie miały odzwierciedlenie w świecie przygody, np. poprzez pojawienie się lub nie konkretnych postaci itd.

Zresztą x2, jak pisałem wcześniej - przygoda jest pod konkretną grupę graczy, nie tę największą, która chyba sądzi, że za moda bierze się kilkudziesięcioosobowe studio, toteż niech se gadają a twórcy niech robią swoje.

Sugeruję trochę złagodzić ton wypowiedzi i nie obrażać innych użytkowników forum bez względu na to jakie mają poglądy na temat wybranek Geralta czy omawianej tutaj przygody. Komentarz ogólny do całej powyższej dyskusji, bo niektórzy trochę się już zapominają.

Padła jakaś konstruktywna krytyka, dlaczego jest najgorsza czy po prostu fala hejtu i tyle, czy też właśnie najgorsza, bo twórcy wybrali swoje kanoniczne wybory?
Było mówione, że skoro już się biorą za taką przygodę, to mogliby uwzględnić szerszy target, a nie tylko wybraną grupę graczy.

I ten argument sam w sobie jest zasadny - to znaczy jest coś w tym, że o wiele fajniej i lepiej dla moda byłoby, gdyby faktycznie adresował takie rzeczy. Natomiast używanie go przy uzasadnianiu tezy, że mod dlatego jest do dupy, ponieważ ma zakochanych w Triss graczy w nosie już logiczne i na miejscu nie jest. I to nie tylko dlatego, że modyfikacja jeszcze nie ujrzała światła dziennego.

@Rustine @PATROL i reszta ekipy - macie namiastkę tego, co mogli odczuwać REDzi czytając forum. Wejście do tego morza ignorancji skutkuje zawrotami głowy, a ja nic wspólnego z tworzeniem modyfikacji nie mam.

"Będziesz szczęśliwa ze mną (graną przeze mnie postacią), albo z nikim"?

Według niektórych chyba tak to działa. Już widze te głosy: "Triss jest paskudna. Olała Geralta i podrywa Eskela. Co za zimna sucz.....":troll:

P.S. Powiedziałabym że wyjdzie jej to na zdrowie. Nie wiem czy Eskelowi ale to twardy facet.Jak z bazyliszkiem sobie potrafi poradzić to z Triss też.

Last edited:
Can't wait.

(Sorry for posting in English, the English version of the topic is not very active, so I decided to comment here in one post, but feel free to delete it if it is not appropriate.)

Mi przede wszystkim chodzi o tych ze strony TeamTriss, którzy przecież to pluli się, że w W3 ichniej ukochanej czarodziejki jest za mało, że wincyj i wincyj. Przecież ci sami psychofani, bo to o nich się wypowiadam, założyli przecież temat, gdzie wsadzali zrzuty ekranu z Geraltem i Triss, często po podmianie jakiś tekstur (np. zamiast Ciri stała się Triss i się Geralt z ukochaną nawalał śnieżkami).

From a "TeamNoTeam" point of view, perhaps it should be apparent that all the above could be applied to both "teams", there is plenty of similar fan art, character replacement mods, and screenshots made with those for Yennefer as well. And more content has been demanded for both by fans, too. Ironically, even this mod can be considered a kind of fan art by a "team", even if it is made with more than the typical amount of work. So, I do not really see the point, but in any case the topic is not about discussing other people. It is also not nice to call other forum members "psychofans" just because they have a different opinion, by the way.

Macie jakiś kompleks z tą Triss? Jestem oczywiście team Yen no ale Triss jest spoko postacią w cyklu oraz w grach. Nie rozumiem kompletnie tego waszego hejtu.

I have to admit that I find that attitude saddening myself.

Czytam na fejsbuku jakieś komentarze, że "najgorsza" przygoda, że bez sensu, że dlaczego ignorujecie wybory gracza i mi się nóż w kieszeni otwiera.
Niektórym to się naprawdę w dupie przewraca.

I do not see what is surprising about this, players are always upset if their choices are ignored or retconned, let alone when it comes to this particular subject. The games themselves received criticism whenever players felt like their choices were not respected in a sequel, and also when major characters they liked were absent (e.g. Iorveth).

Pal sześć, że już to, co REDzi zrobili z Wiedźminem to jest fanfiction, a nie żadna oficjalna kontynuacja sagi. Wy jako moderzy macie jeszcze większe prawo do adaptowania marki i historii jak sobie tylko zażyczycie i możecie spalić Triss na stosie, jeżeli taka wasza wola, z tytułu łatki "fanowskiej modyfikacji/przygody". Tymczasem okazuje się, że - według niektórych - REDowy kanon to jedyny kanon i ingerowanie w niego to niemalże zbrodnia.

The games might not be canon to the books (which means they are not a part of the books' storyline), but they are nevertheless still a copyrighted work made with a lot of effort, and perhaps deserve at least some respect ? Not to mention, the games are canon to themselves within their own story, and that includes all the possible paths, none have been officially declared as the only "right" ones, while fans do not have the authority to do so, as it is not their IP.

And most importantly, if the mod considers the games a part of its storyline, it is written as an "epilogue" to the games, then it, by definition, treats the games as canon to its story. Thus, it is not unreasonable to expect all of the games' story to be included as the past, complete with their branching paths and choices, rather than just cherry picking those you happen to like. Of course, the mod's authors are ultimately free to do whatever they want as long as it is legal, but that does not mean their work cannot be criticized, like it already is. :)

However, it would also have been possible for the mod to ignore the games entirely, and make it based only on the books. No references to any game events (they never happened on the story path leading to the mod), no cameos for game only characters, and so on. That is the logical approach to take if you consider the games non-canon (not a part of the story). It is also easier to implement, and obviously the criticism that game choices are not taken into account would have no legs to stand on. Personally, I may even prefer this to tacking on support for game endings the authors do not like in a half hearted way, that is not likely to lead to a result of particularly good quality.

To, że REDzi zmodyfikowali źródło do własnych potrzeb i wizji nie ma znaczenia - to, że wy robicie to samo z waszym źródłem (czyli grą) stanowi problem.
#Aleosochozibonierozumie.

Actually, the games got plenty of criticism from book fans for anything that is perceived as not being faithful to the books (even in cases when they did not actually change facts from the books, only developed characters differently than some expected). Why would the mod vs. the games be treated differently, if the mod is based on the games like those are on the books ?

Ja osobiście nie rozumiem komentarzy tego typu "mam w dupie to, co AS powiedział, dla mnie [gra] Wiedźmin to pełnoprawna kontynuacja". Sądzić sobie tak mogą, ale nie zmienia to faktu, że właśnie niczego to nie zmieni, bo to, co AS powiedział stety niestety jest świętością i trzeba się z tym pogodzić. To, że inni sądzą inaczej, to ich indywidualna sprawa i pewnie życie w zakłamaniu.

As explained above, it is fine to ignore the games as long as you are consistent about it.

Zresztą, osobiście sądzę, że pieprzyć to jest łatwo, ciekawe, co by powiedzieli, gdyby sami się brali za przygodę, która ma uwzględnić wszystkie ważniejsze wybory z W1, W2 i W3 i jeszcze najlepiej żeby one wszystkie miały odzwierciedlenie w świecie przygody, np. poprzez pojawienie się lub nie konkretnych postaci itd.

For this particular mod, it could have been a solution to make it a sequel to the books, rather than the games. That way, all the game choices become irrelevant. There is already a non-canon short story about Geralt's and Yennefer's wedding which could be used as source material.

Zresztą x2, jak pisałem wcześniej - przygoda jest pod konkretną grupę graczy, nie tę największą, która chyba sądzi, że za moda bierze się kilkudziesięcioosobowe studio, toteż niech se gadają a twórcy niech robią swoje.

Which is fine, but it does not take away the right of the groups not targeted to complain and criticize - everyone is entitled to that as long as it is done in a civilized manner. Technically, there is nothing wrong with making fan fiction for only one ending, but something that claims to be "an epilogue of the story presented in The Witcher series" (and is presented in a way that mimics official DLCs with the logos etc.) creates different expectations. And if it gives the impression that it tries to declare a "canon" in the game, then it is hardly surprising that it upsets fans of the game who happen to prefer different choices. Let's be honest: how many from here would grab the pitchforks if they saw others making a similar mod but one that marries Geralt with Triss instead (touting them as "two destined to each other"), and that mod got the same level of publicity ?

Disclaimer: I have yet to play any fan made quests for Witcher games, nor is it likely that I would play this one regardless of its contents. So, I do not particularly care about what it will be like, all the above is just my opinion.

how many from here would grab the pitchforks if they saw others making a similar mod but one that marries Geralt with Triss instead
It exists already, for The Witcher 1. Despite being "team Yen member", I enjoyed it and had a lot of fun. I did not accuse its authors on forums, I did not start "flamewar" on Facebook. Why Triss fans cannot treat the adventure depicting wedding with Yen the same way as I treated that adventure depicting wedding with Triss - funny, but non-canon for me?

It is also not nice to call other forum members "psychofans" just because they have a different opinion, by the way.
You didn't understand me. "Psychofan" and "fan" are 2 different words. I think crying wherever it's possible "where is Triss, we want Triss, more Triss!" is kinda weird. And, of course, I know that there exists Yen's psychofans too, but, you know, which group is louder? This is what I mean.
However, it would also have been possible for the mod to ignore the games entirely, and make it based only on the books
But that adventure takes place after W3, it'a the epilogue of games, not books, this is the meaning of that mod. Why choices aren't included? Because authors have chosen "the most Geraltful choices" and they called it "canonical choices".
Which is fine, but it does not take away the right of the groups not targeted to complain and criticize - everyone is entitled to that as long as it is done in a civilized manner.
I didn't say that they cannot criticize. But there is one thing - in my opinion, most of them really only speaks without thinking.

@ZdzichsiuPL
@YenneferB
Ja oraz @HuntMocy we wcześniejszych postach ostrzegaliśmy i prosiliśmy, aby nie używać wyrażeń pokroju "psycholi" bądź podobnych. Taki sposób wyrażania się o innych jest niekulturalny, łamie Regulamin Forum oraz niepotrzebnie zaognia dyskusję. Nie posłuchaliście jednak - cóż, wasza strata. *Otrzymujecie ostrzeżenia*, a wasze posty ze wspomianymi wyrażeniami kasuję.
Na przyszłość proszę przestrzegać Regulaminu, słuchać moderacji i wyrażać się o innych z większym szacunkiem (a jeśli nie szacunkiem, to chociaż z poszanowaniem zasad kultury).

Za chwilę otrzymacie oficjalne Prywatne Wiadomości dotyczące kar, czyli ostrzeżeń.
Reklamacje standardowo via PW, w innym przypadku będą uznawane za niebyłe, a same posty - kasowane.

@sv3672
While passion for discussing things is always welcome here, I'd like to remind you that this part of the forum is for polish-speaking users. That's why any further posts in English will be deleted. If you want to continue this discussion in English, feel free to post in the international thread and mention any user you'd like.

If you need some clarification, please use the PM system. Any posts commenting this decision (either in Polish, English or any other language) will be deleted.

Kurde i że oni to zrobili na silniku Wiedźmina 2. Teraz żałuję, że mam wersję na XBOXa :V
Wiedźmin 2 na PC jest do dostania za naprawdę śmieszne pieniądze na przecenach np. na Steamie. Poczekaj na okazję, na pewno jakaś się zdarzy do czasu premiery moda.

Normalna cena na cdp.pl to 29.99.

Top Bottom